قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: ترقه و مواد منفرجه خطرناک پیشینه تاریخی چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) را در معرض خطر قرار داده است.

مواد منفجره پیشینه تاریخی چهارشنبه سوری را در معرض خطر قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرهنگ فردین پیری با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال نو بیان اینکه نيروي انتظامي در همه مناسبت هاي ملي و مذهبي پاي ثابت برقراري آرامش و امنيت بوده و توانسته است با تلاش مضاعف و استفاده از ظرفيت خوب مشارکت مردم از تمامي گردنه هاي سخت انقلاب سربلند بيرون بيايد، اظهارداشت: اين ايام داراي آداب و رسوم خاصي است که متأسفانه در برخي موارد اين آداب و سنن با حرکات نامتعارف عده اي به تلخي مي گرايد.

وی با اشاره به اینکه حفظ امنيت اجتماعي پايدار در جامعه نيازمند مشارکت و همراهي مردم با برنامه هاي پليس است، افزود: چهارشنبه آخر سال يک آئين کهن در ایران بوده که متأسفانه برخی ناهنجاری ها در این روز اتفاق می افتد و در اين روز همواره شاهــد برخي اتفاقات ناگوار هستـيم که تعــدادي از خانواده ها را داغدار مي کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام استفاده از ترقه هاي خطرناک را از موارد خطرناکي دانست که وارد رسم کهن چهارشنبه آخر سال شده و دشمن نيز براي از بين بردن نظم موجود در جامعه و ايجاد فضاي ناامن تلاش مي کند، بیان داشت: دشمنان قصد دارند با تبليغات مسموم رسانه اي، جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان را در مسير قانون گريزي قرار دهند.

سرهنگ فردین پیری با مهم دانستن نقش خانواده ها در پيشگيري از حوادث تلخ پايان سال، خاطرنشان ساخت: خانواده ها بايد مراقب باشند تا فرزندانشان فضاي شاد نوروز را با انجام حرکات خطرناک به تلخي نکشانند.

وی یکی از دغدغه های پلیس در ایام نوروز را خالی شدن منازل دانست و تأکید کرد: مــردم در اين ایام با رعايت نکات مهم اما ساده، از وقوع سرقت منزل خود پيشگيري نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.